REGULAMIN PLATFORMY HOBBYHURT
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez P.W. HOBBY Piotr Matuszewski za pośrednictwem Platformy Zamówień Internetowych www.hobbyhurt.pl (zwanej dalej: „Platformą hobbyhurt").
§ 1 Definicje
- Biuro Sprzedawcy - P.W. HOBBY Piotr Matuszewski, Kobylarnia 20A, 86-061 Brzoza k/Bydgoszczy.
- Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Kontrahentowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów.
- Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Kontrahenta wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Kontrahenta na
Platformie hobbyhurt. Hasło generowane jest przez system Rejestracji Kontrahenta na Platformie hobbyhurt.
- Kontrahent - oznacza firmę, posiadającą NIP.
- Konto Kontrahenta - oznacza indywidualny panel dla każdego Kontrahenta, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę.
- Login - oznacza indywidualne oznaczenie Kontrahenta, ustalane podczas rejestracji Kontrahenta na Platformie hobbyhurt. Login jest to adres mailowy kontrahenta podany
podczas rejestracji. Login jest wymagany wraz z Hasłem do zalogowania się do Konta Kontrahenta na Platformie hobbyhurt.
- Regulamin - oznacza niniejszy regulamin Platformy hobbyhurt.
- Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Kontrahenta ze wszystkich funkcjonalności
Platformy hobbyhurt.
- Sprzedawca - jest firmą P.W. HOBBY Piotr Matuszewski, adres: Kobylarnia 20A, 86-061 Brzoza k/Bydgoszczy. NIP 554-046-98-49. REGON 002483770. Będący
jednocześnie właścicielem Platformy hobbyhurt.
- Strona Internetowa Platformy hobbyhurt - oznacza stronę internetową, pod którą Sprzedawca prowadzi Platformę hobbyhurt, działającą w domenie hobbyhurt.pl.
- Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Platformy hobbyhurt.
- Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, między Kontrahentem a Sprzedawcą.
- Forma wysyłki – oznacza formę w jakiej zamówiony Towar zostanie doręczony Kontrahentowi przez Dostawcę.
Wybór formy otrzymania Towaru dokonywany jest przy składaniu zamówienia na Platformie hobbyhurt.
- Forma płatności – oznacza formę płatności za zamówiony Towar. Wybór formy płatności dokonywany jest przy składaniu zamówienia na Platformie hobbyhurt.
§ 2 Korzystanie z Platformy hobbyhurt
- Korzystanie z Platformy hobbyhurt oznacza każdą czynność Kontrahenta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi na Stronie Internetowej Platformy hobbyhurt, z zastrzeżeniem postanowień Regulaminu.
- Korzystanie z Platformy hobbyhurt odbywać może się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Platformy hobbyhurt było możliwe dla Kontrahentów z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Sprzedawca nie gwarantuje i nie odpowiada za to, że każdy wariant konfiguracyjny sprzętu elektronicznego posiadany przez Kontrahenta, umożliwi korzystanie z Platformy hobbyhurt. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Stron Internetowych Platformy hobbyhurt, z zastrzeżeniem zdania poprzedniego to przeglądarka internetowa z włączoną obsługą języka Javascript oraz zainstalowaną wtyczką Adobe Flash bez systemów blokujących wyświetlanie obiektów Flash, akceptująca pliki typu „cookies”.
- W celu złożenia zamówienia na Platformie hobbyhurt i co za tym idzie Rejestracji, konieczne jest posiadanie przez Kontrahenta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowana danych Kontrahentów przez osoby nieuprawnione, dlatego Kontrahenci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Kontrahenta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
§ 3 Rejestracja
- W celu utworzenia Konta Kontrahenta, Kontrahent wypełnia formularz Nowego Kontrahenta umieszczony na Stronie internetowej Platformy hobbyhurt, co skutkuje wysłaniem informacji do Sprzedawcy o chęci korzystania z platformy hobbyhurt.
- Rejestracja jest konieczna do składania przez Kontrahenta zamówień na Platformie hobbyhurt.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
a) Kontrahent powinien wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego chyba, że pole jest oznaczone, jako opcjonalne
b) Informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie Kontrahenta i być zgodne z prawdą, przy czym Kontrahent jest osobą odpowiedzialną za prawdziwość informacji wpisanych do formularza rejestracyjnego
c) Kontrahent powinien zapoznać się z treścią Regulaminu - Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z:
a) przyjęciem do wiadomości i akceptacją przez Kontrahenta postanowień Regulaminu
b) zawarciem umowy o świadczenie usług przez Sprzedawcę w postaci prowadzenia Konta Kontrahenta
c) upoważnieniem Sprzedawcy do przetwarzania danych osobowych Kontrahenta zawartych w formularzu rejestracyjnym w celu świadczenia usługi prowadzenia Konta Kontrahenta oraz wyrażeniem zgody na przekazywanie przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej podany przez Kontrahenta podczas Rejestracji, informacji związanych z obsługą techniczną Konta Kontrahenta. - Dane z formularzy są sprawdzane przez Sprzedawcę pod kontem weryfikacji Kontrahenta jako firmy posiadającej NIP.
- Proces weryfikacji, odbywa się w godzinach pracy Sprzedawcy przez uprawnione do tego osoby. Pozytywne zakończenie procesu weryfikacji wiąże się z wysłanie do Kontrahenta na jego konto poczty elektronicznej podanej w formularzu, informacji o pozytywnym przebiegu procesu i wysłanie wygenerowanego hasła do Konta Kontrahenta.
- Konto Kontrahenta uprawnia Kontrahenta do dodawani nowych adresów dostawy, edycji lub zmiany danych firmy jednak każda taka operacja musi zostać zaakceptowana przez Dział Handlowy Sprzedawcy. W tym celu Sprzedawca może skontaktować się z Kontrahentem w celu zweryfikowania zmian wprowadzonych na koncie Kontrahenta.
- Kontrahent zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Kontrahent ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie Sprzedawcę, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji Kontrahent otrzyma od Sprzedawcy nowe hasło.
§ 4 Zamówienia, płatności i realizacja zamówień
- Kontrahent kompletuje zamówienie, wybierając Towary, którym jest zainteresowany, określając ich ilość i dodając do „KOSZYKA”. Kontrahent po skompletowaniu całości zamówienia i po wyborze w „KOSZYKU” polecenia „ZAMÓW”, wybiera adres Dostawy lub dodaje nowy. Wybiera również formę płatności oraz sposób wysyłki. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy podawana jest cena łączna wybranych Towarów wraz z uwzględnieniem ewentualnych kosztów dostawy.
- W przypadku niespełnienia minimum logistycznego jednorazowego zamówienia to jest 800 zł netto Kontrahentowi zostaną automatycznie doliczone koszty transportu 15 zł netto. O jakichkolwiek dodatkowych kosztach Kontrahent będzie informowany mailowo lub telefonicznie.
- Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Kontrahenta Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Kontrahenta adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty na zakup.
- Wstrzymanie lub anulowanie części lub całości zamówienia może mieć miejsce tylko w sytuacji kiedy Kontrahent zamieści takową informację w uwagach do zamówienia, np. „Proszę nie realizować bez produktu TX-4416”.
- W przypadku braku zamówionego Towaru lub braku możliwości realizacji zamówienia Kontrahenta z innych przyczyn, w szczególności w przypadku niemożności pozyskania przez Sprzedawcę zamówionego Towaru w racjonalnym terminie, może on odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 30 dni od daty jej zawarcia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od jej zawarcia w przypadku, gdy została ona zawarta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Platformy hobbyhurt, w szczególności w przypadku wyświetlania na stronie błędnych cen.
- Kontrahent dokonuje płatności za zamówione Towary według wybranej formy płatności dostępnej dla danego Kontrahenta.
- Sprzedawca dostarcza fakturę VAT wraz z Dostawą zamówionego Towaru, jak również elektronicznie na adres mailowy Kontrahenta oraz na konto Kontrahenta w Platformie hobbyhurt.
- Zamówione Towary są dostarczane do Kontrahenta za pośrednictwem Dostawcy, na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Status zamówienia Kontrahent może śledzić na Koncie Kontrahenta w Platformie hobbyhurt oraz poprzez informacje mailowe przesyłane na konto pocztowe.
- Kontrahent powinien sprawdzić doręczoną przesyłkę w obecności Dostawcy.
- Kontrahent ma prawo żądać od Dostawcy spisania protokołu w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
§ 5 Reklamacje
- Kontrahent może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy sprzedaży pod adresem reklamacje@hobbyhurt.pl, lub w formie pisemnej do Biura Sprzedawcy.
- Wzór formularza reklamacyjnego Kontrahent może ściągnąć z Strony Internetowej Platformy hobbyhurt z adresu: www.hobbyhurt.pl/reklamacja.pdf
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kontrahenta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
§ 6 Postanowienia ogólne
- Wszelkie prawa do Platformy hobbyhurt, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Platformy hobbyhurt, a także do wzorców, formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Platforma hobbyhurt jest udostępniana przez Sprzedawcę za pośrednictwem sieci Internet i Strony Internetowej Platformy hobbyhurt, jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego.
- Sprzedawca ogłasza zmiany Ogólnych Warunków Handlowych na stronie internetowej. Zmiany Ogólnych Warunków Handlowych wchodzą w życie w dniu ich ogłoszenia na stronie www.hobbyhurt.pl. Zmiany te nie dotyczą zamówień złożonych przed datą ich ogłoszenia.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów jest sąd właściwy miejscowo dla siedziby hurtowni.
- W sprawach nieuregulowanych, zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.